Personaliseren

Personaliseren wordt drukken met variabele data!


Soms bestaat personaliseren uit een adres en aanhef. Het kan echter veel verder gaan dan dat. De informatie uit een database kan print echt variabel maken 


Direct Mail is één van de specialiteiten van Bizzprint. Een goede Direct Mail actie gaat verder dan het printen van een gepersonaliseerde brief. Met de gegevens uit je database kunnen wij de boodschap optimaal afstemmen op jouw doelgroep. Gericht communiceren raakt jouw doelgroep in het hart en verhoogt de respons.

De database optimaal benutten
Met de informatie uit de database kun je de boodschap die je print optimaal afstemmen op je doelgroep. Denk daarbij aan personaliseren van de tekst, maar ook aan de beelden. Stel je bent leverancier van veevoer. In je doelgroep zitten varkenshouderijen, melkveebedrijven en pluimveehouders. Waarom zou je iedereen dan de dezelfde mailing sturen? Je kunt eenvoudig afbeeldingen van varkens, koeien en kippen wisselen, je kunt tekstueel de inhoud aanpassen op je doelgroep, en je kunt de titel van de mailing richten op de ontvanger. Hiermee zal de respons aanmerkelijk stijgen.

Wat heb je nodig?
Structuur is alles. Zorg voor een database die een goede consistente structuur heeft. Bij het samenstellen van je database verzamel je zoveel mogelijk relevante gegevens. Bedenk welke gegevens in je mailing je af wil stemmen op je doelgroep. Probeer rekening te houden met de vorm en de ruimte voor het personaliseren van jouw teksten en beelden.

Hoe werkt het?
Onze geavanceerde software kan met elk veld uit jouw database de opmaak aansturen. Is er een kolom waarin ‘type bedrijf’ is vermeld? Wij zorgen dat de pluimveehouder een afbeelding van een kip, de melkveehouder een koe en de varkenshouder een plaatje van een varken krijgt. De tekst kunnen we op dezelfde manier laten variëren. Aan de hand van de database wordt bepaald welk tekstblok wordt geplaatst

Persoonlijke URL en QR code
Wil je de respons nog verder verhogen? Maak dan gebruik van een slimme koppeling naar online. Waar print en online samenwerken stijgt de respons. Een verdubbeling van respons is geen uitzondering. Met een persoonlijk URL (PURL) laat je elke persoon uit je database op zijn persoonlijke pagina komen. Daarmee kun je perfect volgen wie er zijn pagina heeft bezocht. Iemand die niet reageert kun je een reminder sturen om alsnog een reactie uit te lokken.

Databaseverrijking
Omdat een bezoeker op zijn eigen pagina komt kunnen we hem persoonlijke vragen stellen. De antwoorden komen terug in jouw database. We vragen de veehouder bijvoorbeeld hoe groot zijn veestapel is. Handig, nu weet je de volgende keer welke volumes voor hem interessant zijn en kun je een aanbieding op maat doen. Op deze manier doen we aan databaseverrijking. Je leert meer van je klant of prospect en kunt daardoor steeds gerichter communiceren.

Leer meer over de kracht van een crossmedia aanpak door de pagina crossmedia te bezoeken




Vragen?


Heb je vragen over deze toepassingen of wil je weten of jouw eigen idee gerealiseerd kan worden?
Bel met Bizzprint op 033 – 750 35 85 of mail naar verkoop@bizzprint.nl.